Förarprov

Du som har bokat kunskapsprov samt körprov!
Elev som har bokat prov via oss på Lommastrands Trafikskola skall vid kunskapsprovet(teoriprov)
befinna sig på TRAFIKVERKET.
Adressen till Trafikverket finner ni i er bokningsbekräftelse som ni fått utskickat av Trafikverket.(Där ni är folkbokförd alternativt per mail eller kivra)
Vid körprov(uppkörning) skall eleven börja från TRAFIKSKOLAN och tillsammans med läraren köra till trafikverket.

Du som ska göra kunskapsprov och körprov för första gången för behörighet B har företräde. Du har företräde till totalt två kunskapsprov och totalt två körprov. Observera att du efter dessa prov inte längre har företräde till de första lediga provtiderna, och därför kan få vänta längre innan du kan göra nytt prov.

Klicka här för att se hur körprovet går till!

Det här gäller för dig som är under 18 år

• Du som är minderårig när ditt prov bokas, alltså under 18 år, måste ha betalat ditt prov senast 25 timmar innan provstart.
  • Om provet inte är betalt senast 25 timmar innan provtiden avbokas det automatiskt och du får då ingen skuld hos Trafikverket.
  • För att underlätta för dig att komma ihåg att betala provavgiften skickar Trafikverket information, både via sms och mejl, 5 dagar innan provtillfället. Om provet fortfarande är obetalt 48 timmar innan provtillfället skickar vi ytterligare en påminnelse.
  • Betalningsregeln omfattar inte avgiften för den fotografering som är obligatorisk innan prov. Du kan betala avgiften för fotot först efter att du har fotograferat dig. Du betalar avgiften med betalkort eller Swish i Trafikverkets bokningstjänst, vänligen -Klicka här- för att betala din avgift. Du kan även välja att betala den via faktura.
  • Vårdnadshavare till minderåriga har möjlighet att logga in i vår bokningstjänst för att boka och betala prov för den som är minderårig.